آر اس 167

آر اس 167

آر اس 167

آر اس 167

شیرین بیان وخواص آن

شیرین بیان وخواص آن

شیرین بیان معده،شیرین بیان خواص،شیرین بیان در بارداری،شیرین بیان برای پوست،شیرین بیان به انگلیسی

گیاهان زیادی در اطراف ما هست که خواص درمانی ویژه ای دارند. بدنیست بدانید که برگ های گیاه شیرین بیان مرکب از تعدادی برگچه های سبز رنگ می باشد. در واقع گل های این گیاه به رنگ بنفش، سفید و زرد هستند.لازم به ذکر است که ریشه شیرین بیان به طور خیلی عمیق در زمین فرو می رود.البته پوسته ریشه گیاه شیرین بیان قهوه ای سیر و سیاه می باشد و مغز ریشه زرد رنگ بوده و طمزه آن بسته به انواع مختلف تغییر می نماید.

شیرین بیان،خواص شیرین بیان
خواص شیرین بیان را بدانید
جالب است بداند یکه با اهمیت ترین خاصیت شرین بیان درمان کننده زخم معده و سرطان معده است برای این منظور شربت شیرین بیان را تهیه کرده و هر روز به مقدار یک قاشق غذا خوری قبل از غذا به مریض بدهید و اگر این عمل را تا 4 ماه تکرار کنید شخص معالجه خواهد گشت بدنیست بدانید که گیاه شیرین بیان برای تقویت عمومی بدن مفید است و خوردن آن از پیری زودرس جلوگیری می کند و برای نرم کردن سینه مفید می باشد.بهتراست بدانید که برای درمان موخوره چای شیرین بیان را به سر بمالید .جالب است بدانید که جهت رفع سنگینی معده و هضم غذا بعد از غذا یک فنجان از جوشانده شیرین بیان میل نماید . برای رفع بوی بد بدن، زیر بغل و بین انگشتان پا برگ شیرین بیان را به صورت ضماد مصرف کنید.

شیرین بیان،خواص شیرین بیان

جالب است بدانید که شیرین بیان چشم را تقویت کرده و رفع سردرد می کند و برای این منظور 2 گرم ریشه شیرین بیان را پودر کرده و با یک گرم شکر و یک گرم رازیانه مخلوط کنید سپس آن را در آب خیس کرده و هر روز بخورید. بدنیست بدانید که برای درمان سوختگی های شدید برگ خشک شیرین بیان را سائیده با روغن زیتون مخلوط نموده به صورت مرهم بمالند.چه کسانی باید از مصرف شیرین بیان خودداری کنند؟در واقع کسانی که فشار خون دارند از خوردن شیرین بیان خودداری نمایید.لازم به ذکر است که برای بیماران مبتلا به دیابت شیرین بیان ممنوع می باشد. مدت استفاده شیرین بیان نباید بیش از 3 هفته باشد.

شیرین بیان،خواص شیرین بیان

طرز تهیه دم کرده شیرین بیان :لازم به ذکر است که برای درست کردن دم کرده ی شیرین بیان باید 50 گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کنید و در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید مدت 10 دقیقه دم بکشد.دقت کنید که برای درست کردن جوشانده شیرین بیان نیز باید 50 گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کرده و در 100 گرم آب بریزید و آنقدر بجوشانید که دوسوم آن باقی بماند.

شیرین بیان،خواص شیرین بیان

ما باشناخت این داروهای گیاهی می توانیم در جای مناسب از آنها استفاده کنیم.

شیرین بیان وخواص آن

مطالب مرتبط:

رازیانه

شاهدانه

خردل

زیره سیاه

علت گرفتگی صدا در صبح

گرفتگی صدا در صبح

گرفتگی صدا در صبح,بیماری گرفتگی صدا در صبح,گرفتگی صدا در صبح در بارداری,علائم گرفتگی صدا در صبح,درمان گرفتگی صدا در صبح,درمان گرفتگی صدا در صبح با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان گرفتگی صدا در صبح,گرفتگی صدا در صبح را چگونه درمان کنیم,گرفتگی صدا در صبح در کودکان,گرفتگی صدا در صبح در بزرگسالان,گرفتگی صدا در صبح در نوزادان,گرفتگی صدا در صبح در بهار,گرفتگی صدا در صبح در تابستان,گرفتگی صدا در صبح در پاییز,گرفتگی صدا در صبح در زمستان,آشنایی با گرفتگی صدا در صبح,همه چیز در مورد گرفتگی صدا در صبح,گرفتگی صدا در صبح واگیردار است,گرفتگی صدا در صبح و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان گرفتگی صدا در صبح

گرفتگی صدا در صبح

به گزارش بی اس ام اس : دلیل گرفتگی صدا برگشت شبانه ی اسید معده به مری و گلو در هنگام خواب است. اشکال این برگشت در این است که انسان متوجه آن نمی شود. یکی از نشانه های آن بدبوئی تنفس در صبح است. پس اگر گرفتگی بدون دلیل صدا همراه با بدبوئی تنفس صبحگاهی دارید، ممکن است برگشت شبانه اسید معده علت آن باشد.آلرژی ها هم می توانند عامل غیر مستقیم گرفتگی صدا باشند، چون باعث سرفه کردن ، تنفس از دهان و آبریزش پشت بینی به داخل حلق میشوند که التهاب تارهای صوتی را به دنبال دارد. چیزهائی مثل سیگار کشیدن و بخار مواد شیمیائی هم تارهای صوتی را تحریک کرده و گرفتگی صدا ایجاد کنند.سیگاری ها از طریق دیگری هم دچار گرفتگی صدا می شوند: با به وجود آمدن تومور سرطانی یا رشد غیر عادی تارهای صوتی. این مورد در سیگاری ها بسیار بیشتر از سایرین دیده می شود. و در تمام موارد، خشکی هوا گرفتگی صدا را تشدید می کند.

درمان گرفتگی صدا

– به صدایتان استراحت بدهید. سکوت کامل بهترین راه بهبود گرفتگی صداست. لااقل از پچ پچ کردن و فریاد زدن بپرهیزید. پچ پچ کردن فشار زیادی بر تارها وارد می کند. اگر لازم است، با صدای آرام حرف بزنید.

– گلو را مرطوب کنید. استنشاق بخار آب داغ از درمان های بسیار مؤثر است. از دوش آب گرم یا دستگاه بخور کمک بگیرید. گذاشتن دستگاه بخور در اتاق خواب از خشک شدن هوای آن جلوگیری می کند.

– در درون بدن هم نیاز به آب کافی دارید. خوردن آب را به قدری زیاد کنید تا ادرارتان بی رنگ شود. اگر ویتامین هائی مثل A یا B12 یا داروهای تغییر رنگ دهنده ی ادرار مصرف می کنید و ادرار بیرنگ نمی شود، خوردن روزانه ی10 تا 12 لیوان آب کافی است.

– سوپ مرغ بخورید. اگر دچار گرفتگی صدا در اثر سرماخوردگی شده اید، سوپ مرغ را با سیر بخورید. گرمای آن گلو را مرطوب می کند و سیر کمک کننده ی ترشح مخاطی است.

گرفتگی صدا در صبح

– ترشحات مخاطی را کم کنید. داروهای کاهش دهنده ی ترشحات مخاطی بخورید. اما از مصرف داروهای ضدحساسیت خودداری کنید، چون گلو را خشک می کنند. داروهای ضدّاحتقان هم در کاهش مخاط مؤثرند، ولی اگر ناراحتی قلبی دارید، قبل از مصرف آنها با پزشک مشورت کنید. بعضی داروهای ضدّاحتقان ممکن است فشار خون را بالا ببرند.

– آسپیرین نخورید. در التهاب ناشی از سرماخوردگی تارهای صوتی، آسپیرین باعث آزرده شدن بیشتر آنها می شود و گرفتگی صدا را تشدید می کند. از مُسکن های دیگر استفاده کنید.

– سرفه نکنید. برای جلوگیری از سرفه و آسیب بیشتر تارهای صوتی، از داروهای ضدّسرفه و خلط آور استفاده کنید.

– غرغره نکنید. بر خلاف عقیده ی شایع، غرغره کردن با دهانشویه عملاً گرفتگی صدا را بدتر می کنند. محلول های غرغره اصلاً نزدیک به تارهای صوتی نمی شوند و خود عمل غرغره کردن مضر است، چون تارهای صوتی را به هم زده و تورم آنها را بیشتر می کند.

– کافئین نخورید. کافئین موجود در قهوه، کولا و شکلات یک عامل خشک کننده گلو است و کمکی به تارهای صوتی نمی کند.

– درمان های طبی. اگر گِرِهَک های روی تارهای صوتی یا بزرگ شدن آنها مشاهده شود، پزشک می تواند به درمان آنها کمک کند.

– آوا درمانی کنید. اگر گرهک های تارهای صوتی با استراحت و روش های رفع گرفتگی صدا از بین نروند، پزشک شما را به متخصصی برای آموزش دوباره ی تارهای صوتی معرفی می کند. در موارد شدید، ممکن است، عمل جراحی لازم شود.

– تومور را درمان کنید. اگر پزشک وجود توموری را تشخیص دهد، زیاد نگران نشوید. بیشتر تومورهای تارهای صوتی کوچکند و اگر در مراحل اولیه دیده شوند، به آسانی قابل درمانند.

گرفتگی صدا در صبح

پیشگیری

اگر یک بار دچار گرفتگی صدا شدید، می توانید از تکرار آن جلوگیری کنید.

– خود را گرم کنید. کسی که زیاد از صدایش استفاده می کند یک ورزشکار صوتی است و مانند هر ورزشکاری باید پیش از شروع مسابقه خود را گرم کند. شما هم قبل از سخنرانی یا آواز خواندن کمی گلویتان را تمرین بدهید.

– ماهیچه های گردن را با دست هایتان به آرامی بمالید و به راحتی تنفس کنید و آرواره را آزاد بگذارید. شانه هایتان را در جهات مختلف بگردانید و آنها را به آرامی تکان دهید.

– چند جرعه آب بخورید. زبان را کمی در دهان حرکت دهید و بیرون بیاورید.

– چند خمیازه بکشید و با لب های بسته صداهای آرامی ادا کنید تا لرزش آنها را حس کنید. بعد از سخنرانی یا کنسرت هم همین کارها را تکرار کنید تا دچار گرفتگی صدا نشوید.

– گلو را تحریک نکنید. دود سیگار، بخارهای شیمیائی و خاک ارّه باعث گرفتگی صدا می شوند. سیگار نکشید و با سیگاری ها همنشین نشوید. در جاهائی که مواد محرّک و خاک ارّه وجود دارد ماسک بزنید.

– صدا را صاف نکنید. صاف کردن صدا عادت بدی است که ترک آن سخت است. به جای آن آب دهان را قورت بدهید. یک عمل بلع را به آهستگی انجام دهید، انگار واقعاً لقمه ی غذا را قورت می دهید. این کار احساس وجود چیزی در گلو را از بین می برد.

– پیش از پرواز دوش بگیرید. اگر زیاد با هواپیما مسافرت می کنید، صدایتان دو دشمن پیدا می کند: هوای خیلی خشک و لزوم صحبت کردن در میان صدای موتور هواپیما. دوش گرفتن با آب گرم پیش از پرواز و خوردن مقادیر زیادی آب در حین پرواز مفید است.

– نزدیک به هم حرف بزنید. اگر در محیط پر سروصدائی مجبور به صحبت با کسی هستید، در میدان شنوائی او حرف بزنید. بهترین روش صحبت رو در رو است که در آن، شنونده حرکات لب ها را نیز می خواند.

علت گرفتگی صدا در صبح