آر اس 167

آر اس 167

آر اس 167

آر اس 167

شیرین بیان وخواص آن

شیرین بیان وخواص آن

شیرین بیان معده،شیرین بیان خواص،شیرین بیان در بارداری،شیرین بیان برای پوست،شیرین بیان به انگلیسی

گیاهان زیادی در اطراف ما هست که خواص درمانی ویژه ای دارند. بدنیست بدانید که برگ های گیاه شیرین بیان مرکب از تعدادی برگچه های سبز رنگ می باشد. در واقع گل های این گیاه به رنگ بنفش، سفید و زرد هستند.لازم به ذکر است که ریشه شیرین بیان به طور خیلی عمیق در زمین فرو می رود.البته پوسته ریشه گیاه شیرین بیان قهوه ای سیر و سیاه می باشد و مغز ریشه زرد رنگ بوده و طمزه آن بسته به انواع مختلف تغییر می نماید.

شیرین بیان،خواص شیرین بیان
خواص شیرین بیان را بدانید
جالب است بداند یکه با اهمیت ترین خاصیت شرین بیان درمان کننده زخم معده و سرطان معده است برای این منظور شربت شیرین بیان را تهیه کرده و هر روز به مقدار یک قاشق غذا خوری قبل از غذا به مریض بدهید و اگر این عمل را تا 4 ماه تکرار کنید شخص معالجه خواهد گشت بدنیست بدانید که گیاه شیرین بیان برای تقویت عمومی بدن مفید است و خوردن آن از پیری زودرس جلوگیری می کند و برای نرم کردن سینه مفید می باشد.بهتراست بدانید که برای درمان موخوره چای شیرین بیان را به سر بمالید .جالب است بدانید که جهت رفع سنگینی معده و هضم غذا بعد از غذا یک فنجان از جوشانده شیرین بیان میل نماید . برای رفع بوی بد بدن، زیر بغل و بین انگشتان پا برگ شیرین بیان را به صورت ضماد مصرف کنید.

شیرین بیان،خواص شیرین بیان

جالب است بدانید که شیرین بیان چشم را تقویت کرده و رفع سردرد می کند و برای این منظور 2 گرم ریشه شیرین بیان را پودر کرده و با یک گرم شکر و یک گرم رازیانه مخلوط کنید سپس آن را در آب خیس کرده و هر روز بخورید. بدنیست بدانید که برای درمان سوختگی های شدید برگ خشک شیرین بیان را سائیده با روغن زیتون مخلوط نموده به صورت مرهم بمالند.چه کسانی باید از مصرف شیرین بیان خودداری کنند؟در واقع کسانی که فشار خون دارند از خوردن شیرین بیان خودداری نمایید.لازم به ذکر است که برای بیماران مبتلا به دیابت شیرین بیان ممنوع می باشد. مدت استفاده شیرین بیان نباید بیش از 3 هفته باشد.

شیرین بیان،خواص شیرین بیان

طرز تهیه دم کرده شیرین بیان :لازم به ذکر است که برای درست کردن دم کرده ی شیرین بیان باید 50 گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کنید و در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید مدت 10 دقیقه دم بکشد.دقت کنید که برای درست کردن جوشانده شیرین بیان نیز باید 50 گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کرده و در 100 گرم آب بریزید و آنقدر بجوشانید که دوسوم آن باقی بماند.

شیرین بیان،خواص شیرین بیان

ما باشناخت این داروهای گیاهی می توانیم در جای مناسب از آنها استفاده کنیم.

شیرین بیان وخواص آن

مطالب مرتبط:

رازیانه

شاهدانه

خردل

زیره سیاه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.