آر اس 167

آر اس 167

آر اس 167

آر اس 167

التهاب گلو و گلو

التهاب گلو و گلو

لوزه های گلو و لثه سوم (بافت لنفاوی در دیواره خلفی گلو). گره های لنفاوی کوچک در پشت گلو قرار دارند. آنها باکتری ها و ویروس ها را تکان می دهند. اگر لوزه ها آلوده شوند، آنتی بادی هایی ایجاد می کنند که از بقیه بدن در برابر حمله های آینده محافظت می کنند. با این حال، این اقدام محافظ حدود سه سال است. از آن به بعد، لوزه ها و سومین تونریل تابع دارای عملکرد بسیار شناخته شده اند و در برخی افراد می توانند منبع گلو درد و حتی باعث تنفس و بلع شوند. بنابراین، علائم tonsillitis شبیه به آنفولانزا هستند و شامل تب، سردرد، درد عضلانی، گلودرد و لرز است.
تنسلیتیس و درمان

Image result for ‫توضیحات درباره التهاب دهان‬‎

در مورد تنگی لایس، پزشک شما آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد درد (مانند استامینوفن) را تجویز می کند. در گذشته، اغلب با عمل جراحی انجام شد تا از عوارض بیشتر مانند عفونت گوش، تب روماتیسمی و تنزیلکتومی بطور مکرر جلوگیری شود. حذف لوزه ها و لثه سوم. اما اکنون اعتقاد دارند که چنین عوارضی نسبتا غیرعادی است و لوزه ها و لثه سوم ممکن است دارای توابع دیگری مانند جلوگیری از آلرژی ها باشند. عوارض جراحی (خونریزی و مرگ ناشی از بیهوشی) عملکرد لوزه ها را به میزان نسبتا کوچک محدود کرده است. هر کس در عمل تنزیلکتومی در حالی که تنفس و بلع اختلالات را متعهد می دارد. دیگران تنسیلکتومی را قبول می کنند هنگامی که کودکان گلو درد استرپتوکوک را دو یا سه بار در سال در دو تا سه سال به طور متوالی گلو درد ایجاد می کنند اما نظرات متفاوت دارند. برای علائم نشانه هایی از قبیل گلودرد عودکننده، عفونت های اپیدرموئید عادی، تنفس دهان، خروپف و اختلالات خواب برای راهنمایی، بررسی کنید.
التهاب گلو و گلو در کودکان

در کودکان سالم و طبیعی، لوزه ها به تدریج تا سن 7 تا 9 سالگی رشد می کنند و سپس به تدریج ناپدید می شوند. التهاب تومور اغلب در کودکان تا سن 8 سالگی با التهاب گلو ایجاد می شود. هر دو التهاب ناشی از عفونت های ویروسی یا میکروبی، از جمله مونونوکلئوز عفونی است. التهاب گلو اغلب ناشی از سرماخوردگی است و شایع ترین علت گلودرد است. لوزه ها در هر دو طرف گلو واقع شده و مانع از ورود باکتری های مهاجم به بدن و تله آنها و نابودی آنها می شوند. این عملکرد تونسیال باعث می شود لوزه ها به تورم و آلوده شدن برسند. التهاب گلو و تنسیلکتومی علائم مشابهی دارند، به استثنای اینکه علائم تنسیلکتومی معمولا شدیدتر است. علائم این بیماری عبارتند از: تب و التهاب گلو. ناراحتی هنگام بلعیدن، به طوری که کودک ممکن است از خوردن غذا اجتناب کند. غدد بزرگ و دردناک غدد در گوش درد در التهاب لوزه ها، قرمزی و تورم لوزه ها، و گاهی اوقات زرد یا سفید رگه های عفونت بر روی آنها است. به ندرت امکان آبسه آبسه وجود دارد که به نوبه خود موجب تب بالا و افزایش سختی در بلع می شود.
درمان گلو و تنسیلیت در کودکان

پزشک شما پس از گرفتن امتحان نوزاد، آنتی بیوتیک ها را تجویز می کند، اگر احتمال دارد که یک عفونت میکروبی داشته باشید. برای اطمینان از تشخیص، یک نمونه از مخاط گلو به آزمایشگاه ارسال می شود. جراحی تونوالمونر تنها در سه مورد از تنگیالکتومی مکرر و شدید، انسداد شدید به دلیل حجم لوزه ها و آدنوئید و تنزیلکتومی موثر است. به غیر از این موارد، عمل جراحی و استخراج لوزه ها به هیچ وجه لازم نیست. برخلاف باور عمومی، تنزیلکتومی به مشکلات تغذیه ای کودک، لکنت و خشم نیازی ندارد. شما می توانید یک فرزند یک شربت یا استامینوفن را به منظور کاهش درد ناشی از گلو و مقدار زیادی مایعات بنوشید. علائم در عرض سه روز ناپدید می شوند، در طی آن زمان این بیماری مسری است و کودک باید از دیگر فرزندان دور باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.